Saturday 28 July 2012

قررت أكتب :)


قررت اكتب..عن ايه؟؟ معرفش..
يمكن عن حاجة جوايا لكنها مستخبيةمتسألوش ايه هي..مانا لو أعرف هقول علي طول :)
عندي احساس كده اني خايبة ومش عارفة..ااه خايبة

ماهو لما تبقي دماغى لفة ومش عارفة راسى من رجليَّ ومش عارفة حتي لما اجي أكتب هكتب في ايه ولا عن ايه
ولما اجى افكر الاقى قدامى 100 حاجة مستنية
طب أكتب في السياسة؟؟ لا بلاش غم
طب في الحب؟؟ مممممم ماهو منفض :S
ولا في الدين؟؟ طب ليه هزعل الناس مني من أولها

يمكن جوايا شوية رسايل عايزة ابعتها لشوية ناس ومش قادرة ابعتها فى وشهم !! ممكن

عرفت..هكتب عن كل يوم لما بصحى الصبح, وازاي حاجات كتير ممكن تعكنن عليا: خنقة الشوارع, زحمة الناس و معاكاساتهم, الحر و التلوث و الدوشة… حاجات تانية كتير بتضايق لو الواحد بيدور على النكد

انا باخد قرار: انا هانبسط النهاردة
أول ما بقرر كده, بلاقى نفسى باخد بالى من حاجات صغيرة اوي بتبسطنى. حاجات ممكن تعدى على ناس غيرى على انها عادية ما تستاهلش, بس بتبقي حاجات بتفرق معايا قوي.

لما بنوتة صغيرة من سكان الفسطاط (عند بتوع الفخار) تقوللي انا عندي كدهوه -وتشاور بصوابعها 4- لما أقف معاها وأحكي وتديني بوسة علي خدي وانا ماشية..
لما أركب المترو و الاقى ولد صغير, الاعبه من بعيد فيضحكلى, و نفضل انا و هو متجاهلين الناس اللى حوالينا, نعمل حركات هبلة لبعض, و نضحك احنا الاتنين كعيال مع بعض.

حاجات كتير صغيرة, بس هى اللى مخلية حياتى حلوة.
هى ديه الحاجات اللى عايزة لما اكبر, افتكرها, و اقع فى حب الدنيا من اول و جديد

2 comments: